Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monique Weigle - WaarBenJij.nu Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monique Weigle - WaarBenJij.nu

Galibi

Door: Monique Weigle

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Augustus 2006 | Suriname, Paramaribo

7.00 taxi naar de afgesproken plek Residence inn. We waren er in een kwartier na een doderit met een mafkees die de verkeersregels aan zijn laars lapte. 7.45 zouden wij vertrekken en het werd pas 8.30 want we moesten nog een paar afhaalchinezen ophalen. 8 stuks maar liefst. Toen kon de reis beginnen. 12.30 arriveerde we bij de boot waar we nog een uur moesten varen tot plaats van bestemming. We werden zeiknat en die chinezen zaten lekker droog. Nadat we hadden gegeten gingen we een dorpswandeling maken en daarna richting het strand van Frans Guyana om de schildpadden te bekijken als ze er waren. Nou we hadden geluk want na niet al te lang lopen kwamen we al een schildpad tegen. We hebben het hele proces gezien van de kuil graven tot het eieren leggen en het camoufleren van de plek. Dat duurde ongeveer ander half uur. Tot onze grote verbazing kwam er ook net een nest met kleine schildpadjes uit dus dat hebben we dan ook weer mee gepikt. Het was echt top! Om een uur of elf waren we weer terug en kregen we soep. We leren snel en hadden weer onze eigen rum mee. Na een paar glaasjes zijn we naar bed gegaan. De volgende dag hebben we een boswandeling gemaakt waar we ook een aapje hebben gezien. Daarna zwemmen bij een zandbank in de Atlantische oceaan. Mosselen uitgegraven bij Tonny leek het wel een mijnenveld. Maar evengoed een stuk of 20 gevangen. De gids heeft ze 's avonds bereid en ze waren heerlijk. De volgende dag gingen we na een relaxed ochtendje terug naar de stad.
Donderdag zijn we naar "de Dolfijn" geweest en daarna naar het reisbureau om onze klachten m.b.t Danpaati te ventileren. Om een lang verhaal kort te maken we krijgen waarschijnlijk 30% terug.
Vandaag zijn we een dagje naar "White Beach" geweest. Mijn moeder had een aantal mensen opgetrommeld en zo kwamen we op een aantal van 12 mensen en een kind. Het was erg gezellig het had heel veel weg van Overbridge (zie website 2003) maar dan leuker.

saro: Gister zijn leen ik naar de stad geweest en bij "het Vat" wat gegeten en lekker gezellig gezeten ( Tonny voelde zich niet helemaal lekker, die bleven thuis). 4 cocktails van het huis gekregen, best aardig toch?. Zondag gaan wij om 19:00 terug met het vliegtuig. Dus dit zal de laatste keer zijn dat ik iets zal schrijven. Zie jullie weer in Holland!
Gr Leendert en Saro.
( Frans nog gefeliciteerd met je verjaardag).

• 05 Augustus 2006 - 08:52

Betty:

Helemaal top Galibi. Jullie hebben dus overdag de schildpadden gezien, wauw!
    Hoe is het weer tot nu toe? Hier hebben we een week regen achter de rug, maar nu wordt het weer wat beter. Gelukkig want anders is de kermis zo troosteloos. Ton en Monique; jullie zijn er toch een beetje bij, want er worden foto's geshowd van afgelopen jaren en met name Moos komt regelmatig voorbij! Tot nu toe erg gezellig/ op m'n knieën naar huis.
    Leen en Saro een goeie vlucht terug gewenst en Ton en Monique nog een lekkere week!! Groetjes

• 05 Augustus 2006 - 16:52

Miranda:

zo luitjes leuke foto's
    goh wat gaat zo'n drie weekjes toch snel voorbij voor jullie leen en saartje,ik moet nog een paar dagen werken en dan gaan ik drie weekjes bivakeren in mijn caravan.
    voor monique en tonny nog veel plezier en voor de rest goede terug reis

liefs van de vermeertjes

• 07 Augustus 2006 - 12:57

Michelle:

wow daar wil ik ook heen.
    echte schilpadden zie je en ook nog naar de dolfijnen was ik maar met jullie mee
    maarja nog veel pleizer daar en groetjes aan iedereen

xxxjes de dochter van miranda en andre vermeer

• 08 Augustus 2006 - 09:00

Saro:

Haiiiiii, Mo en Teunis (ha,ha). Vandaag weer aan het werk, valt weer vies tegen hoor ( Mo zal maar nog een vakantiedag aanplakken!). Hoeveel is het uitendelijk geworden met het geld terug krijgen?
    Nog veel plezier en tot volgende week. Gr Leen en Saar

Monique

Welkom op Weigle.waarbenjij.nu, In dit dagboek kun je vanaf nu berichten plaatsen, waarop iedereen kan reageren. Zodra je een bericht hebt geplaatst krijgt iedereen die zijn e-mailadres heeft ingevuld een e-mail (zie de mailinglist). Zo weet iedereen precies wanneer er weer iets nieuws in jouw dagboek staat. Je kunt heel gemakkelijk berichten en foto's plaatsen via de link [Beheerpagina] onderaan deze pagina. Of typ in de adresbalk van je internetbrowser: http://Weigle.waarbenjij.nu/admin/ Hier kun je ook de kleuren en andere instellingen van je dagboek veranderen. Veel plezier met je dagboek! De WaarBenJij.Nu-helpdesk http://www.waarbenjij.nu/helpdesk

Actief sinds 16 Juni 2006