De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monique Weigle - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Monique Weigle - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Monique Weigle

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 Juli 2006 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 18 juli zijn we naar de stad gegaan Saro en Leendert moesten geld pinnen en wij moesten geld wisselen. Het was een warme dag. In Suriname kun je tegenwoordig pinnen alleen bij de RBTT bank. Dat was snel voor elkaar en laat er nou een "grand cafe" genaamd Merci vlak bij de bank zijn. Nou we hadden wel trek in een broodje en een Djogo (1 ltr. Parbo bier) Na lekkere broodjes pom en bakkeljauw te hebben gegeten, gingen wij op zoek naar een wissel kantoor. Die wist Tonny nog wel te vinden. Het was ongeveer 10 minuten lopen, maar door de warmte was het niet erg fijn. We besloten daarom daarna nog maar een Djogo te gaan drinken. Daarna hebben we de taxi naar huis genomen. De volgende dag hebben Saro en Leen de stad met zijn tweeen de stad verkend. Wij zijn toen naar Tante Erna en Oom Harry geweest. Daar was de oudere broer van Oom Harry van maar liefst 94 jaar. Erg gelachen met die man. Daarna nog even naar de stad geweest om de nodige dingen nog te kopen. De volgende dag zijn we naar zwembad "de dolfijn" geweest. Lekker gechilled, gezwommen, gegeten, gedronken en gelachen. Zullen we ff bakken zei Leen. Dat betekent dus tafelvoetballen. Dat hebben Saar en ik geweten, want we verloren dik.
Vrijdag was het dan zo ver we gingen naar het binnenland,Palumeu. Het begon alweer goed want we stonden bij de verkeerde vliegmaatschappij. Toen we daar achter kwamen wij als laatste aan. Maar dat maakte niets uit. Het ergste vond ik dat ik daar op de weegschaal moest waar iedereen bij stond. Dat was bijna erger dan de vliegreis. Ach, die vliegreis viel trouwens best mee na zo een pilletje ;) Aangekomen kregen we een ontvangst van de plaatselijke mensen. Een ieder diende zich voor te stellen, met wat je voor werk doet enz. Onze groep bestond uit 16 man. Incl. 2 kinderen. Met de boot gingen we naar een picknickplaats waar wij warm eten kregen. Daarna konden we nog ff chillen in hangmatten die voor ons waren opgehangen. Toen we weg gingen vertelde onze gids Rodney dat hij ons in de rivier eruit zou zetten en dat we dan terug konden floaten op de stroming van de rivier. De accomodatie was echt heel erg goed. Het eten was lekker en genoeg. 's avonds was de bar geopend. Dus het kon al niet meer stuk. We hebben verder deze dagen nog een dorpswandeling gemaakt waar we zagen hoe 2 lokale dames 2 apen aan het villen waren voor hun avondmaal. We zijn naar een grote stroomversnelling gegaan en hebben daar gevist, pardon alleen Saro en Tonny. De laatste avond werd afgesloten met zoals Leen zegt de bonte avond. Kampvuur met grappen en grollen. Na een half uur kon Leen het niet meer aan en ging naar de bar. De grappen van Rodney waren nl zo flauw en niet te begrijpen. De volgende dag vertrokken we weer naar Paramaribo. Onze barrekening was maar liefst 434 SRD. En de rest van de groep rekende per gezin 15 srd af. Hahaha!
Vandaag ben ik naar de kapper geweest. De rest ligt nu in het zwembad. Ik ga maar eens bij mijn ouders op het terras zitten lezen. Heel vervelend, maar niet heus.
Volgende keer hoop ik foto's er op te zetten want mijn nicht is weer terug van vakantie en dan kan ik bij haar op de computer.

  • 25 Juli 2006 - 19:24

    Miranda:

    leuk wat jullie al gedaan hebben,maar het zou leuker zijn met een paar kiekjes erbij dan kunnen we zien hoe je haar zit
    nou tot de volgende sessie
    lieve groetjes

  • 25 Juli 2006 - 19:30

    Chantal:

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken...zeker leuk dat ik je net effe sprak op msn...trouwens nog 2 nieuwtjes...Annemarie is aangenomen en wie denk je nog meer....Marja is ook onder de pannen. Veel plezier nog :)Als ik nog meer nieuwtjes heb hoor je het wel weer. dikke kus.

  • 25 Juli 2006 - 19:46

    Jenny Bakker:

    Het lijkt of jullie het wel naar je zin hebt daar.
    Een berichtje voor Leendert:Gasexplosie in clubhuis Saenden.Dat is dus nu bijna verdwenen.Of er het komende seizoen biertjes zijn is nog de vraag!

  • 25 Juli 2006 - 20:26

    Claudia:

    Hoi vakantie(ver)zuipers, had ik toch net een bericht geplaatst, druk op verzenden, doet die fuck computer het niet. Heb me ingehouden, maar wilde dat rot ding door het raam naar buiten kieperen.

    Enfin, begin vrolijk opnieuw. Het bericht is lekker om te lezen, hopelijk krijg je geen writers-block Monique, ha, ha!

    M.b.t. die rekening het volgende:Het is essentieel dat jullie veel vocht drinken, maar volgens mij drinken jullie teveel van "dat" andere vocht!

    Ga zo mijn rugzakkie, qua inhoud, halveren, want ga morgen by plane to Spain. Wil mijn bagage meenemen alszijnde handbagage, dan heb ik dat geleuter niet bij de bagageband! Kom 01-08-2006 weer terug, ja, ja, verschil moet er zijn!

    Nou, a lot of fun en tot lezens zou ik zeggen.

  • 26 Juli 2006 - 06:25

    Marije:

    Ola! hahaha, wat een grap van die weegschaal! Moet je je bagage achterlaten als je te zwaar weegt? ;-)
    Eten ze daar apen???? o mijn god, wat afschuwelijk! Die drank klinkt dan wel weer goed! IK kijk uit naar het volgende verhaal!
    x

  • 26 Juli 2006 - 12:53

    Frans En Betsy Noordman:

    Bedankt voor het reisverslag Monique.Je bent geweldig.Maar kan er niet wat minder bier worden gedronken, want dat is onze Leendert helemaal niet gewend. En stel je voor, dat wij hem verslaafd terug krijgen.We wensen jullie nog veel mooie dagen en geniet er van.
    Groetjes
    Pa en Ma Noordman

  • 26 Juli 2006 - 15:40

    Ingrid:

    Leuk hoor zo jullie vakantie te volgen! En dat scheelt je achteraf een hoop vertellen.....steeds hetzelfde bijvoorbeeld. Echt heel leuk! X

  • 26 Juli 2006 - 19:12

    Carolina:

    Zo te lezen vermaken jullie je enorm!
    Heerlijk hoor, lekker eten, drinken, feestjes aflopen!
    Hier is het weer tot nu toe heel erg lekker, nu maar hopen dat het zo blijft!
    Ik hoop dat er snel wat foto's op de site komen, want daar ben ik heel benieuwd naar!


  • 26 Juli 2006 - 19:12

    Saskia:

    Jeetje man ik ben echt jaloers. Moet er nou echt bijzetten wat jullie precies eten en drinken, je kuntch ook gewoon zeggenwe hebben wat gegeten en gedronken!! Eb je het apenvlees geproefd. SCHANDALIG dat je zo maar op de weegschaal moest hihi!!

  • 28 Juli 2006 - 09:51

    Kimmetje:

    iiieee.....dat ze daar gewoon apen eten. echt leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!!heb ze allemaal achter elkaar gelezen, zit namelijk bijna nooit meer achter de computer. moninque wat een lief berichtje helemaal uit suriname. ik vertrek zondag. heb net vandaag me eerste dag vakantie, moet nog even wennen. lievie's veel plezier spreek jullie na me vakantie.liefs en dikke kus

  • 29 Juli 2006 - 19:33

    Marion:

    Zo te lezen hebben jullie het reuze naar de zin. Ik krijg hierdoor ook weer zin in vakantie. Ja, ik weet het, ik mag niet klagen. Maar werken met dit hete weer is ook niet leuk.
    Nog heel veel plezier en blijf schrijven! Het is erg leuk om jullie te volgen.

    Groeten,
    Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Welkom op Weigle.waarbenjij.nu, In dit dagboek kun je vanaf nu berichten plaatsen, waarop iedereen kan reageren. Zodra je een bericht hebt geplaatst krijgt iedereen die zijn e-mailadres heeft ingevuld een e-mail (zie de mailinglist). Zo weet iedereen precies wanneer er weer iets nieuws in jouw dagboek staat. Je kunt heel gemakkelijk berichten en foto's plaatsen via de link [Beheerpagina] onderaan deze pagina. Of typ in de adresbalk van je internetbrowser: http://Weigle.waarbenjij.nu/admin/ Hier kun je ook de kleuren en andere instellingen van je dagboek veranderen. Veel plezier met je dagboek! De WaarBenJij.Nu-helpdesk http://www.waarbenjij.nu/helpdesk

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 9030

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 26 November 2014

Thailand rondreis

Landen bezocht: